Case: Life Academy
Strategi, annoncering og ny hjemmeside
Fase 1: Strategi-dage
Gennemgang af forretning og muligheder
Life Academy havde netop fået nye ejere, da de henvendte sig med en akut udfordring på Facebook.
Jeg tog øjeblikkeligt hen på deres kontor for at løse opgaven, hvor de italesatte et ønske om at få lagt en ny strategi med udgangspunkt i de nye visioner, de havde for virksomheden.
Det udviklede sig efterfølgende til flere strategidage, hvor direktøren, den digital marketingansvarlige og jeg gennemgik de forskellige områder af forretningen, muligheder og potentiale faldgruber, vi skulle arbejde udenom.

Det siger Life Academy om samarbejdet
“Vi har samarbejdet med Mette Korshøj i forbindelse med udvikling af vores nye hjemmeside lifeacademy.dk. Mette har været en stærk samarbejdspartner igennem hele processen fra strategi til design, flow, implementering og opsætning til datadrevne optimeringer. Et samarbejde med Mette Korshøj er helt klart det hele værd. Superrådgivning og topprofessionelle løsninger.”
– Pia T. Jensen, digital marketingansvarlig, Life Academy

Fase 2: Annoncering
Udarbejdelse af annoncer baseret på strategi
Vores strategidage gav os en ny retning for annoncerne, og i den forbindelse gennemgik jeg hele deres Facebook Business Manager med henblik på at sikre korrekt opsætning.
Efter det grundlæggende arbejde gik arbejdet med at opsætte nye annoncer i tråd med den nye strategi. Undervejs i vores strategi-arbejde havde vi afdækket behovet for at udvikle en ny hjemmeside, og derfor blev annoncerne sat op med henblik på at bibeholde trafik, men med vished om, at de skulle fungere som en midlertidig løsning, indtil jeg havde udarbejdet en ny hjemmeside.
Læs hvad de også har sagt
“Mette leverer skarpe budskaber, og har en naturlig forståelse for at jonglere med ord. Hendes løsninger er altid perfekt eksekvereret og med fuld fokus på målgruppen. Med Mette er vores kommunikation kommet op på et helt nyt niveau.”
– Pia T. Jensen, digital marketingansvarlig, Life Academy
Fase 3: Ny hjemmeside
Fokus på brugervenlighed og tracking
Undervejs i vores strategidage havde vi afdækket behovet for at udvikle en ny hjemmeside, da deres hjemmeside kun gav ringe mulighed for at tracke brugeren.
Sideløbende med at jeg varetog annonceringen, udviklede jeg derfor en ny hjemmeside, der er optimeret til at spille sammen med Simplero, som de bruger som kursus- og salgsplatform.

det siger andre om samarbejdet
få 30 minutters gratis sparring
