Ud over at fange skolens essens blev hjemmesiden designet med brugervenlighed i fokus. Tidligere skulle Hulvej Privatskole opdatere information som åbent hus-datoer flere steder. Jeg ændrede det, så de nu kun behøver at ændre det ét sted, hvorefter opdateringen sker automatisk overalt.
Processen
I processen lagde jeg vægt på at gøre det nemt for Hulvej Privatskole at holde siden opdateret. Med et klart mål for øje arbejdede vi sammen om at gøre siden mere effektiv i sin kommunikation og let for skolen at administrere
Missionen
Målet var klart: Ensretning af markedsføringen på tværs af alle kanaler og sikre, at hjemmesiden understøttede denne fortælling. Alt blev designet til at tiltrække den rigtige målgruppe til åbent hus gennem datadrevne målgrupper, konverteringsoptimeret design og en nærværende kommunikationsstil.
Resultater
Gennem et ensartet markedsføringsbudskab og en visuel fortælling med videoer og billeder på hjemmesiden, får besøgende nu et sandfærdigt indtryk af skolen. Med den nye konverteringsoptimerede design, har alt fokus været på at tiltrække flere til åbent hus.
Det siger de om samarbejdet
De vigtigste højdepunkter
En hjemmeside, der virkelig formidler skolens værdier og atmosfære. En strømlinet markedsføringsstrategi på tværs af kanaler, og en forbedret konverteringsrate til åbent hus tilmeldinger ved hjælp af konverteringsoptimering og god menustruktur.
Desuden har fokus været på at lade eksisterende forældre fortælle om deres erfaringer, så Hulvej Privatskole ikke selv er afsender på budskaber af, hvor gode de er. I stedet fremhæves udtalelser fra forældre på samtlige sider.
Flere relaterede projekter