Jeg udarbejdede en strategi, der inkorporerede både nuværende kundesegmenter og potentielle nye kunder. Med datadrevne kampagner, retargeting-annoncer og en aktiv indsats for at fastholde interesserede gennem nyhedsbreve, blev digital vækst ikke bare en drøm, men en realitet
De datadrevne kampagner udnyttede den data, jeg kan trække fra Facebook Pixel, som jeg har opsat på deres webshop. Den trækker data om, hvilke produkter den besøgende viser interesse for. Når den besøgende senere besøger fx Facebook, vil vedkommende se en annonce for netop det produkt. For mit vedkommende er det rent teknisk én annonce, jeg opsætter, hvor jeg beder den trække data for at vide, hvilke produkter der skal vises. Simpelt men effektivt.
Processen
At udnytte den tilgængelige data var essentielt. Gennem detaljeret analyse blev effektive look-a-likes på Facebook og målrettede Google-annoncer skabt for at tiltrække og fastholde kunder
Missionen
Det var afgørende at forbedre online salget, samtidig med at deres team blev klædt på til selv at tage styring. Med denne kombination blev fundamentet for vedvarende digital vækst etableret
Resultater
Resultaterne talte for sig selv: En ROAS på 10 fra Google Shopping, effektive lokale kampagner og en voksende B2B nyhedsbrevsliste.
Det siger de om samarbejdet
De vigtigste højdepunkter
Dyk ned i de specifikke tiltag, der gjorde forskellen for Vin For Dig. Her ser du et udpluk af Facebook-annoncer, alle annoncer har også kørt på Instagram, så målgruppen er blevet eksponeret mest muligt. Der vises blot et lille udpluk af annoncer, men nøgleordet for strategien har været flest mulige annoncer, videoer og fornyelse, så målgruppen ikke blev trætte af annoncerne.
Flere relaterede projekter