nlxy9flayqtx8eqzpkz7y13wtytrix

Den digitale førstehjælpskasse: Facebook look-a-like målgrupper

Trænger din virksomhed til et digitalt boost?

Føler du, at din online tilstedeværelse kunne gøre mere for at tiltrække de rigtige kunder?

Du er på rette sted. I blogindlægserien “den digitale førstehjælpskasse” sætter jeg fokus på de vigtigste værktøjer i den digitale værktøjskasse.

Første stop? Facebooks look-a-like målgrupper.

Måske har du allerede regnet ud, at Facebook er mere end bare opdateringer fra tante Olga og sjove kattevideoer. Det er en skattekiste af muligheder for dem, der ved, hvordan man navigerer i den.

Når snakken falder på look-a-like målgrupper (ja, dem der med det fancy navn), så tænk på dem som din virksomheds genvej til de kunder, du drømmer om.

Forestil dig, at du har fundet en måde at duplikere dine mest loyale kunder.

Lyder det for godt til at være sandt? Næsten, men med Facebooks look-a-like funktion er det ikke langt fra virkeligheden.

Look-a-like målgrupper

Gennem Facebook Pixel kan du holde styr på alle de personer, der besøger din hjemmeside: hvem de er, hvad de laver, og endda hvilke produkter eller sider de klikker ind på.

Med denne guldgrube af information kan du eksempelvis gruppere alle de kunder, der har købt noget fra dig inden for de sidste 180 dage.

Men vent, det bliver bedre.

Med look-a-like målgrupper kan du bede Facebook om at finde personer, der ligner dem i din originale målgruppe. Det er som at bede om en kopi af dine bedste kunder – ret genialt, ikke?

Og hvorfor er det nu så smart?

Fordi med look-a-like målgrupper er du ikke længere nødt til at skyde med spredehagl og håbe, at du rammer de rigtige kunder.

Når du allerede ved, hvad din kerne af engagerede brugere sætter pris på, kan look-a-like målgrupper hjælpe dig med at finde flere af den slags. Det gør din markedsføring skarpere, mere målrettet og langt mere effektiv.

Lille tip fra mig til dig:

Giv look-a-like målgrupper et skud i dine næste Facebook-annoncer. Jeg vil vædde med, at du bliver imponeret over, hvor spot on Facebook kan være, når det kommer til at matche din ideelle kunde.

Skal jeg hjælpe dig?

Udfyld formularen og lad os tage en snak

15 + 2 =

Læs også